ברוכים הבאים לעולם שבו אנגלית היא לא עוד מקצוע בבית הספר, אלא שער סודי לעולמות חדשים, מפתחות להצלחה עתידית והזדמנות בלתי רגילה לפתח כישורים שיישארו לכל החיים. רגע לפני שאתם מגלגלים עיניים וחושבים "עוד מאמר על איך ללמוד אנגלית", בואו נעצור. המאמר הזה הוא לא רק 'עוד מאמר'. הוא הבטחה, הוא גילוי, הוא סדרת חינוך פרטית שתיקח אתכם – ואת ילדיכם בכיתה ה' – למסע שאין כמותו. מסע שבסופו, לא רק שתבינו את כל הסודות של הווה מתמשך, שם עצם, פעלים וכל השאר, אלא גם תראו איך לתרגל את זה בכיף, במינימום מאמץ ובמקסימום תוצאות.
כי בואו נודה באמת, אנגלית בכיתה ה' זה הרגע שבו הקסם מתחיל, אבל גם שבו הקושי יכול להרים ראש מכוער. זה השלב שבו יסודות נבנים, או חלילה, מתערערים. אז אם אתם רוצים שהילדים שלכם יפרצו את מחסומי השפה, יהפכו לדוברים בטוחים ויזכו ליתרון עצום – אתם בדיוק במקום הנכון. אל תחפשו בגוגל אחרי המאמר הזה, כי את כל התשובות תמצאו כאן. בואו נצלול פנימה, כי הרפתקה אמיתית עומדת להתחיל!
הווה מתמשך: הפועל שחי את הרגע (ובעצם, מנצח כל רגע!)
אחד האתגרים הראשונים והמתוקים ביותר בכיתה ה' הוא ההיכרות עם ה-Present Continuous. כן, כן, זה נשמע כמו משהו מסובך מהמעבדה של איינשטיין, אבל תכל'ס? זה פשוט הדרך שלנו להגיד מה קורה *ממש עכשיו*. בדיוק ברגע הזה שאתם קוראים את השורות האלה, אני כותב (I am writing) ואתם קוראים (You are reading). פשוט, לא?
הבעיה היא שלפעמים מציגים את זה בצורה כזו יבשה, עם טבלאות וכללי דקדוק מתישים, שזה גורם גם למבוגרים לרצות לברוח. אנחנו כאן כדי לשנות את הגישה הזו לחלוטין. כי הווה מתמשך זה לא רק 'כלל דקדוקי', זו דרך חיים שלמה! זו הדרך לתאר את מה שבאמת מתרחש סביבנו, ברגעים הכי חיים ודינמיים.
למה דווקא הווה מתמשך? קסם הפעולה שקורית עכשיו!
ה-Present Continuous הוא כלי מדהים. הוא מאפשר לנו לתאר פעולות שקורה ברגע הדיבור, פעולות זמניות, או אפילו תוכניות עתידיות קרובות. הוא נותן חיים למשפטים, צבע למילים. במקום לומר "הוא רץ" (He runs) שזו עובדה כללית, אנחנו אומרים "הוא רץ עכשיו!" (He is running now!) – ומיד נוצרת תמונה בראש. הילד רץ, מזיע, נושם כבד, ממש מולנו. תחשבו על זה. זה לא רק דקדוק, זו קולנוע בראש!
3 טריקים סודיים לתרגול שפשוט עובד: בואו נהפוך את הכיתה לסט צילומים!
- פענוח תמונות חיות: קחו תמונות (מגזינים, אינטרנט, או אפילו ציורים של הילדים) ובקשו לתאר מה הדמויות עושות עכשיו. "The cat is sleeping on the sofa." "The boy is eating an apple." ככל שהתמונות יהיו יותר מצחיקות או מורכבות, כך הכיף יגבר והלמידה תהיה אפקטיבית יותר.
- משחק ה"מה אני עושה?": אחד המשחקים המבריקים והפשוטים ביותר. אחד משחק בפנטומימה פעולה מסוימת (למשל, שותה קפה, קורא ספר, רוקד ריקוד מוזר), והשני מתאר: "You are drinking coffee!" "She is dancing funnily!" זה משפר גם את יכולות ההבנה וגם את ההבעה בעל פה.
- סדרת הטלוויזיה היומית: צפו יחד בקטע קצר מסדרה או סרט מצויר (בלי כתוביות, אם אפשר), ועצרו כל כמה שניות. שאלו: "What is happening now?" "What are they doing?" תהיו בטוחים שזה משחק שובר קרח.
הנה כמה שאלות שילדים (וגם מבוגרים) שואלים על Present Continuous, ואנחנו פה כדי לענות בשיא הכיף:
ש: למה לפעמים מוסיפים 'ing' ולפעמים לא?
ת: האמת, זה כמו רמזור ירוק! כשיש 'ing' זה אומר שהפעולה בירוק, היא מתרחשת עכשיו. בלי 'ing' זה כמו רמזור אדום, זה אומר שהפעולה לא מתרחשת עכשיו, אלא באופן כללי או בעתיד. אז ה-'ing' זה בעצם הסימן של ה"האקשן"!
ש: אני תמיד מתבלבל בין Is, Am, Are. איך זוכרים?
ת: קלי קלות! Am זה רק אני (I am). Is זה 'הוא', 'היא', 'זה' (He, She, It). ו-Are זה כל השאר, כל מי שיש לו חברים (We, You, They). תחשבו על Am כמו על VIP, Is כמו על סלב בודד, ו-Are כמו על מסיבה גדולה!
ש: מתי Present Continuous יכול לתאר עתיד?
ת: וואו, שאלה של מומחים! הוא יכול לתאר עתיד כשיש תוכנית קבועה וברורה. למשל, "I am meeting my friend tomorrow." זה אומר שקבעתי, זה כבר סגור. זה כמו שהאוטובוס עוזב בתשע בבוקר – זה משהו קבוע. אז זה לא ממש עתיד "רגיל" אלא עתיד מתוכנן היטב.
יש או אין: יותר מ"יש/אין": ככה תבנו עולמות, משפטים ואפילו חדרים שלמים!
There is ו-There are – שני ביטויים תמימים לכאורה, אבל בעצם הם הבסיס לכל תיאור מקום או מצב. רוצים לומר "יש עט על השולחן"? There is a pen on the table. "יש שלושה ספרים על המדף"? There are three books on the shelf. פתאום, כל עולם האובייקטים נפתח בפנינו, ומאפשר לנו לתאר כל חדר, כל נוף, כל תמונה.
אבל איפשהו בדרך, התלמידים לפעמים מתבלבלים. מתי is ומתי are? האם זה קשור רק לכמות? ומה עם "אין"? אנחנו כאן כדי לפזר את העשן ולעשות סדר בבלגן הזה אחת ולתמיד, בכיף ובצורה שתהפוך את זה לאינטואיטיבי.
איפה כל הדברים האלה? סדר בבלגן של ה-is/are (וגם ה-isn't/aren't!)
הסוד טמון בספירה. אם הדבר שאנחנו מדברים עליו הוא יחיד (או משהו שלא ניתן לספור, כמו מים), נשתמש ב-There is. אם הדבר הוא רבים, נשתמש ב-There are. ככה פשוט. ומה כשאין? אם אין עט יחיד, There isn't a pen. אם אין שלושה ספרים, There aren't three books. הקסם הוא שאחרי שמבינים את זה, פתאום כל העניינים של "כמה יש" נראים כל כך קלים.
כשכל העיר מחכה לכם: 4 דרכים יצירתיות לתרגול שיפתחו את הדמיון
- הצייר הוירטואלי: תנו לילדים לדמיין חדר, עיר או נוף. בקשו מהם לתאר מה "יש" ו"אין" שם. "In my room, there is a big bed, but there isn't a TV. There are two windows and there aren't any monsters under the bed!" הדמיון גואה והשפה משתפרת.
- משחק ה"ניחוש המושכל": קחו תמונה מורכבת של חדר עמוס. אחד מתאר שלושה פריטים עם "There is/are" (למשל, "There is a blue chair. There are three books. There is a small lamp."), והשני צריך לנחש איזו תמונה זו מתוך מספר אפשרויות.
- מדריך טיולים מדומיין: בקשו מהם לתכנן טיול לעיר חלומותיהם ולתאר אותה. "In New York, there are many tall buildings. There is a big park. There aren't any elephants in the streets (usually!)." הם מרגישים מומחים, וזה מעצים אותם.
- מה יש בשקית הפלאים? הכניסו לשקית כמה חפצים שונים (עט, מחק, ספר, שני תפוחים, בובה). בקשו מהילד, מבלי להסתכל, למשש ולנחש: "I think there is a pen. I think there are two apples." לאחר מכן, יוציא ויאמת את ניחושו. זה כיף, מוחשי, ומחזק את אוצר המילים.
כמה תשובות לשאלות נפוצות על There is/are:
ש: האם There is/are משמש רק למקומות?
ת: לא ולא! זה נכון שאנחנו משתמשים בו המון למקומות ("There is a park in the city"), אבל הוא משמש גם לתיאור קיום של דברים באופן כללי. למשל, "There is a problem" (יש בעיה), או "There are many reasons" (יש הרבה סיבות). זה כמו לומר "קיים" או "נמצא".
ש: מה ההבדל בין There is ל-It is?
ת: אוקיי, זו שאלה מצוינת שמדגימה חשיבה עמוקה! There is מתאר שמשהו קיים. It is מתאר מהו הדבר הזה. למשל, "There is a book on the table." (יש ספר על השולחן). ואז, "It is a red book." (הוא ספר אדום). הראשון אומר "יש", השני מתאר "מהו ה'יש' הזה". תחשבו על There is כהצבעה על עצם, ו-It is כתיאור של העצם הזה.
ש: האם אפשר להשתמש ב-There is/are לשאול שאלות?
ת: בהחלט! פשוט מחליפים את הסדר. במקום "There is a cat", שואלים "Is there a cat?" ובמקום "There are two dogs", שואלים "Are there two dogs?". זה כמו להפוך את המשפט למראה! קסום, לא?
Can/Can't: מה אתם יכולים (ומה לעולם לא!)? ביטוי היכולת בשיא הכוח!
כוח! יכולת! מגבלות! Can ו-Can't הם שניים מהפעלים המודאליים הראשונים שילדים לומדים, והם פשוט קריטיים. הם מאפשרים לנו להביע יכולת, לבקש רשות, להציע עזרה ואפילו לדבר על אפשרויות. "I can swim!" "She can't fly!" "Can I help you?" – כל כך הרבה שימושים בשתי מילים קטנות, ואיזה כוח אדיר יש בהן! הבעיה היא שלפעמים הילדים נכנסים למלכודות של תרגום ישיר מעברית, וזה מוביל לטעויות מצחיקות. אנחנו כאן כדי להפוך את ה-Can/Can't לכלי שקוף, ברור ויעיל.
להיות או לא להיות… יכול? הבנת הפועל המודאלי הכי שימושי
Can מבטא לא רק יכולת פיזית ("I can run fast"), אלא גם רשות ("Can I go to the restroom?"), ואפילו אפשרות ("It can be cold tomorrow"). ללמד את הילדים את הניואנסים האלה בשלב מוקדם זה כמו לתת להם מפתח סודי לדלתות תקשורת רבות. Can't, כמובן, הוא הניגוד – חוסר יכולת, איסור או חוסר אפשרות. הפשטות שלפיה אין לו הטיה לפי גוף (בניגוד לעברית!) היא יתרון עצום, שאסור לנו לפספס בדרך ללימוד קל ומהיר.
אתגר ה"אני יכול": 5 פעילויות שיקפיצו את הביטחון העצמי והשליטה בשפה
- הצגה של כישרונות (או חוסר כישרונות): כל ילד מכין רשימה של 3 דברים שהוא יכול לעשות ו-3 דברים שהוא לא יכול לעשות. "I can sing, but I can't dance. I can cook, but I can't fly." ואז הם מציגים את זה לכיתה, לפעמים עם הדגמה (מצחיקה!) לפעולות שהם "לא יכולים" לעשות.
- "האם אתה יכול…?" שרשרת: ילד אחד שואל את חברו: "Can you touch your nose with your tongue?" אם החבר יכול, הוא אומר "Yes, I can!" ומדגים. אם לא, "No, I can't." ואז הוא שואל את הילד הבא. זו פעילות מהירה, מהנה ודורשת ריכוז.
- ראיון גיבורי על: כל ילד בוחר גיבור על (או ממציא אחד). הוא מתאר את ה"כוחות" שלו באמצעות Can: "Superman can fly and he can see through walls!" ואז הוא מתאר את ה"חולשות" שלו עם Can't: "He can't stand Kryptonite!"
- משחק "בקשה קטנה": סימולציה של מצבים יומיומיים בהם צריך לבקש רשות. למשל, במטבח: "Can I have some water?" או בכיתה: "Can I sharpen my pencil?". תרגול פרקטי ויעיל של הבעת רשות.
- השוואות משפחתיות: ילדים מתארים מה הם, אחיהם, הוריהם, או אפילו חיות המחמד שלהם יכולים או לא יכולים לעשות. "My mom can cook delicious food, but she can't play the guitar. My dog can run very fast, but he can't talk (yet!)." זה מחבר את הלמידה לעולם שלהם ומעצים אותה.
שאלות ותשובות על Can/Can't – כדי שלא תישאר אף יכולת לא ברורה!
ש: האם Can זה רק על יכולת פיזית?
ת: בשום אופן! Can הוא פעל רב עוצמה. הוא יכול לתאר גם יכולת מנטלית ("I can understand complicated math problems"), רשות ("Can I borrow your pen?"), או אפשרות ("It can be very cold in winter"). אז הוא ממש כמו שחקן רב גוני בעולם הדקדוק!
ש: למה לא מוסיפים "to" אחרי Can?
ת: שאלה מעולה שמראה הבנה עמוקה של השפה! Can הוא פועל מודאלי. זה אומר שהוא מיוחד ושונה מפעלים רגילים. אחרי פעלים מודאליים (כמו can, will, must, should) אנחנו תמיד משתמשים בפועל בצורת הבסיס שלו, בלי ה-'to'. זה חוק קבוע, אז פשוט זכרו את זה – Can, ואז הפועל ישר ובלי 'to'.
ש: יש הבדל בין Can't ל-Cannot?
ת: טכנית, אין הבדל במשמעות. Cannot זו הצורה המלאה והרשמית יותר. Can't זו הצורה המקוצרת והנפוצה יותר ביומיום. אז אם אתם רוצים להישמע סופר מנומסים או לכתוב מסמך רשמי, תשתמשו ב-Cannot. אם אתם מדברים עם חברים או כותבים מייל, Can't זה מצוין! תחשבו על זה כמו "אני לא יכול" מול "לא יכול".
אוצר מילים: לאסוף מילים כמו יהלומים: כמה שיותר, יותר טוב (ובדרך הנכונה)!
מה שווה לדעת את כללי הדקדוק אם אין לנו מילים למלא בהם? אוצר מילים הוא הלב הפועם של השפה. הוא הכוח המניע, החומר הגולמי שמאפשר לנו לבנות משפטים, להביע רעיונות, להבין סיפורים ולנהל שיחות. בכיתה ה', הילדים נחשפים לכמות אדירה של מילים חדשות, וזה יכול להיות מציף. אבל אל דאגה, יש דרכים להפוך את תהליך צבירת המילים החדשות לחוויה מהנה, יעילה ובעיקר – כזו שתישאר לזמן רב.
שכחו משינון רשימות משעממות. אנחנו הולכים לבנות ארמון של מילים, לבנה אחר לבנה, בכיף, במשחק ובדרך שתגרום לילדים להתאהב בכל מילה חדשה שהם לומדים.
האוצר האמיתי: איך לבנות בנק מילים עשיר ובלתי נשכח?
הסוד הוא לא רק כמה מילים לומדים, אלא איך לומדים אותן, ובאילו הקשרים. מילה בודדת היא כמו אבן בודדת. אבל מילה שמופיעה בתוך משפט, בתוך סיפור, בתוך משחק – היא פתאום הופכת לחלק מבניין שלם. הקשר, חזרה, שימוש פעיל והנאה – אלה ארבעת עמודי התווך לבניית אוצר מילים יציב וחזק.
7 אסטרטגיות פשוטות שיגרמו לכם (ולילידכם) לאהוב מילים חדשות:
- כרטיסיות חכמות ולא רק שינון: צד אחד עם המילה באנגלית, צד שני עם התמונה או ציור שלה (לא רק תרגום!), ואז משפט לדוגמה. משחקים עם כרטיסיות (מצא את הזוג, זיכרון, הגדרות) הופכים את הלמידה לחוויה חברתית וכיפית.
- "קיר המילים": בפינת הבית, הילדים יכולים לתלות מילים חדשות שלמדו, אולי מקובצות לפי נושאים (בית, אוכל, בעלי חיים). הם יכולים לצייר לידן, להוסיף משפטים. זה יוצר סביבת למידה חזותית וקבועה.
- סיפורי מילים מצחיקים: עודדו את הילדים לכתוב או לספר סיפורים קצרים שמכילים כמה שיותר מילים חדשות שלמדו. ככל שהסיפור יהיה יותר מצחיק או הזוי, כך המילים ייזכרו טוב יותר.
- משחקי מילים קלאסיים: תשבצים, תפזורות, "Hangman" (איש תלוי), Scrabble (גרסת ילדים או פשוט לבחור מילים קלות יותר). כל אלה הם דרכים מעולות לחזק את אוצר המילים תוך כדי הנאה.
- קריאה, קריאה ועוד קריאה: ספרי ילדים באנגלית (מותאמים לרמה), קומיקס, או אפילו כתוביות בסרטים וסדרות. חשיפה למילים בהקשר טבעי היא הדרך היעילה ביותר ללמוד.
- "מילת השבוע": כל שבוע בוחרים מילה חדשה. מנסים להשתמש בה כמה שיותר במהלך השבוע במשפטים שונים, בהקשרים שונים. בתום השבוע, מחליפים מילה.
- מילון אישי מצויר: במקום מילון רגיל, הילדים מכינים מילון משלהם. לכל מילה הם מציירים תמונה, כותבים משפט ורק אז, אולי, מוסיפים את התרגום. זה יוצר חיבור אישי ועמוק יותר למילה.
שאלות ותשובות על אוצר מילים – כי כל מילה היא עולם!
ש: האם צריך ללמוד את כל המילים החדשות בעל פה?
ת: למידה בעל פה היא דרך אחת, אבל היא לא היחידה, ובטח לא הכי יעילה לטווח ארוך. הרבה יותר חשוב ללמוד מילים בהקשר, להשתמש בהן במשפטים, ולחזור עליהן בדרכים שונות ומהנות. תחשבו על זה כמו ללמוד לנהוג – אתם לא לומדים בעל פה את ספר החוקים, אתם נוהגים!
ש: כמה מילים חדשות כדאי ללמוד ביום?
ת: אין מספר קסם, וזה מאוד אינדיבידואלי. חשוב לא להציף. עדיף ללמוד 3-5 מילים חדשות ביום בצורה יסודית, עם משחקים ושימוש פעיל, מאשר 20 מילים שייעלמו מהזיכרון אחרי שעה. המטרה היא עקביות ואיכות, לא כמות.
ש: מה לעשות אם נתקעים על מילה ולא מצליחים לזכור אותה?
ת: קודם כל, זה קורה לכולם, גם למבוגרים! אל תתייאשו. נסו לצייר את המילה, לחשוב על אסוציאציות מצחיקות, לחבר אותה למשהו שאתם כבר מכירים, או אפילו לחפש סרטון קצר ביוטיוב שמסביר אותה עם תמונות. והכי חשוב – לחזור אליה שוב ושוב בדרכים שונות, לא רק בשינון יבש.
קריאת משפטים: לפצח את הקוד – למה קריאה זה סופר-כוח ואף אחד לא סיפר לכם את זה?
קריאה היא לא רק פענוח של אותיות למילים. היא המסע האולטימטיבי לדמיון, המפתח להבנת העולם, והדרך המהירה ביותר לשפר את כל שאר כישורי השפה – אוצר מילים, דקדוק והבנה. בכיתה ה', היכולת לקרוא משפטים מורכבים יותר באנגלית היא קריטית. היא מאפשרת לילדים לגשת לטקסטים אקדמיים, ליהנות מסיפורים, ולהבין הוראות. הבעיה היא שלפעמים קריאה נתפסת כמטלה משעממת, ואז הילדים פשוט "רצים" על המילים בלי באמת להבין. אנחנו כאן כדי להפוך את הקריאה לכוח על, לפעילות מרתקת ומהנה שתפתח עולמות.
מעבר למילים: איך להבין את "הסיפור השלם" בכל משפט (ולא רק את המילים)?
קריאה אפקטיבית היא קריאה מבינה. היא לא רק זיהוי המילים, אלא קישור ביניהן, הבנת ההקשר, זיהוי כוונת הכותב, ואפילו היכולת להסיק מסקנות. זו מיומנות שניתן לפתח, ואנחנו הולכים להראות לכם איך. תארו לעצמכם ילד שקורא משפט לא סתם "כי צריך", אלא כי הוא סקרן לדעת מה יקרה אחר כך, כי הוא מצליח לדמיין את התמונה המלאה. זה המפתח להצלחה.
3 גישות מהפכניות לקריאה שתשנה הכל (ולא תרגיש כמו שיעורי בית!)
- "בלשי משפטים": קראו משפט יחד. שאלו: "מי עושה מה?", "איפה זה קורה?", "מתי זה קורה?", "למה זה קורה?". זה מפרק את המשפט לגורמים, עוזר להבין את התחביר ומחזק את ההבנה. זה כמו לפתור תעלומת רצח קטנה, אבל ממש לא מפחידה, רק עם מילים.
- קריאה עם "עוזר אישי": בתחילה, הקריאו את המשפטים בעצמכם בקול, באופן ברור ובהיר. לאחר מכן, הילדים חוזרים אחריכם. בהמשך, קוראים יחד, אחד אחרי השני. הקריאה המודרכת הזו בונה ביטחון, משפרת את ההגייה ומאפשרת לילדים להתמקד בהבנה ולא רק בפענוח.
- "סיפור בהמשכים": קחו משפט קצר. הילד קורא אותו. ואז אתם מוסיפים משפט נוסף שמתחבר אליו. ואז הילד מוסיף עוד משפט, וכן הלאה. זה משחק שמפתח יצירתיות, הבנה של רצף אירועים ומרחיב את אוצר המילים באופן טבעי.
שאלות ותשובות על קריאת משפטים – כי בכל מילה מסתתר סיפור!
ש: מה ההבדל בין קריאה 'שקטה' לקריאה 'בקול'?
ת: לשניהם יש יתרונות! קריאה בקול עוזרת לשפר הגייה, שטף וביטחון עצמי. קריאה שקטה מאפשרת להתמקד יותר בהבנה, במהירות ובפיתוח חשיבה ביקורתית. בהתחלה, שילוב של שניהם הוא אידיאלי. עם הזמן, כשהילדים מתחזקים, הם יקראו יותר בשקט.
ש: האם כדאי לתקן כל טעות בקריאה?
ת: זו שאלה של איזון עדין. אם מתקנים כל טעות, זה יכול לשבור את שטף הקריאה ולתסכל את הילד. עדיף להתמקד בטעויות שמשפיעות על הבנת המשמעות, או בטעויות חוזרות ונשנות. לפעמים, לתת לילד לסיים לקרוא קטע ואז לחזור יחד על המילים הבעייתיות, עובד טוב יותר.
ש: מה לעשות אם הילד לא רוצה לקרוא באנגלית?
ת: קודם כל, לא ללחוץ! למצוא טקסטים שמעניינים אותו – אם הוא אוהב גיבורי על, למצוא קומיקס. אם הוא אוהב חיות, למצוא סיפורים על חיות. להפוך את הקריאה לפעילות משותפת – אתם קוראים משפט, הוא קורא משפט. להפוך את זה למשחק, לתגמל (לאו דווקא בחומרים) על כל התקדמות. הראו לו שזה כיף, והוא יבוא לבד.
אז הנה זה, הגעתם לסוף המסע המרתק שלנו בעולם האנגלית של כיתה ה'. עכשיו אתם מבינים שזה לא רק דקדוק משעמם, אלא שער לעולמות שלמים של ידע, יצירתיות וביטחון עצמי. ראינו יחד איך להפוך את הווה מתמשך לסיפור חי, איך לבנות עולמות עם There is/are, איך לבטא יכולות (ו…חוסר יכולות) עם Can/Can't, איך לאסוף אוצר מילים כמו יהלומים, ואיך להפוך את הקריאה לכוח-על של ממש. כלים אלו, כפי שראיתם, הם לא רק "תרגילים", אלא שיטות פרקטיות ומהנות שיעזרו לילדים שלכם לא רק להבין את השפה, אלא להתאהב בה, לדבר אותה בביטחון, ולראות בה חבר לכל החיים.
אל תדאגו יותר "למצוא" את הדרך הנכונה, כי היא כאן, בין השורות האלה. כל מה שצריך עכשיו זה לקחת את הידע הזה, ליישם אותו באהבה ובכיף, ולצפות בילדים שלכם פורחים. כי כשזה מגיע לאנגלית, עם הגישה הנכונה והכלים הנכונים, השמיים הם הגבול. לכו תהנו מהדרך, כי היא מדהימה!